tiistai 28. lokakuuta 2014

Yoga Nordicin hot jooga

Olin viikonloppuna Yoga Nordicin lempeässä hot joogassa. Hot jooga on ihanaa. Varsinkin kun ulkona on niin kylmä. Huone on lämmitetty trooppisen lämpöiseksi ja siellä sitten joogaillaan. Tosin tämä lempeä versio oli sen verran kevyttä, että se oli enemmänkin puolitoista tuntia venyttelyä. Mikä oli minulle erittäin järkevää toimintaa, koska venyttely jää usein tyhmästi treenistä kokonaan pois. Laiska keskittymishäiriöinen ihminen kun olen.

Joka tapauksessa varsinkin jos et ole ennen pahemmin joogaillut tai olet raskaana tai haluat muuten vain ottaa kevyesti, niin hot jooga lempeä on sinulle oikea valinta. Yoga Nordic tarjoaa myös rankempiakin versioita hot joogasta, jopa Bikramia, joka on kuulemma suorastaan  armeijameininkistä voimajoogaa. Bikramia en ole (vielä!) kokeillut. Hot joogaan tarvitsee aina vettä mukaan, sillä kuumuuden vuoksi nestettä poistuu kehosta aika reipasta tahtia. Muuten sama meininki kuin perusjoogassa. Olen maailman huonoin saunoja. Tulee heti huono olo, vaikka hengailen alimmilla lauteilla. Hot joogassa nautin. Se on taivas. Pieni pala lämpöä Pohjan tähden alla.

Minun piti päästä vähän halvemmalla tunnille, sillä olin saanut I love me -messuilta lahjakortin (tai itse asiassa lahjailmapallon) joka oikeutti yhteen euron hintaisen käyntiin, mutta menin unohtamaan maton kotiin ja jouduin vuokraamaan lainamaton paikan päältä. No, ei se maton vuokraus kovin kallista ollut. Mutta silti. Pöljää, kun omistaa maton.

Yoga Nordic sijaitsee Kaisaniemessä Unioninkadulla aivan Varsapuistikon vieressä. Siellä on erittäin laaja tarjonta kaiken maailman joogia ja pilateksia, joten sinne suuntaa tieni vielä useamman kerran. Tämän viikon perjantaina olisi tarkoitus mennä kokeilemaan ensimmäistä kertaa vihdoinkin ilmajoogaa. Paino sanalla vihdoinkin. Olen nimittäin varannut ja perunut varauksen jo viidesti. Joka kerta on tullut jotain tielle, enkä ole päässytkään sinne. Olen melko varma, että se on kirottu tunti, joten varmaan turhanpäiten iloitsin jo näin ajoissa tulevasta perjantaista.

Tänään oli jotenkin rankka päivä. Töissä sattui juttuja, joista olin surullinen. Minut uuvuttaa suru aina ihan täysin. Piti istua opettajahuoneessa puoli tuntia ennen kuin jaloissa oli sen verran lihasvoimaa, että pystyi kävelemään kotiin. Nyt olen paremmalla tuulella, mutten ole jaksanut tehdä oikeastaan mitään muuta kuin maata sohvalla.

Hot joogassa laitan silmät kiinni ja kuvittelen itseni rannalle auringon lämpöön. Vaikkapa tällaisiin maisemiin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti